تکنولوژی, ساعت هوشمند, فناوری ها, معرفی محصولات, مقایسه

GALAXY Watch 5 Vs 6

Galaxy watch 6 دارای نمایشگر بزرگتر، حافظه بیشتر و ظرفیت باتری بالاتری است. اما آیا این ارتقا برای شما کافیست تا از سامسونگ گلکسی واچ 5 خود دست بکشید؟

تفاوت های ظاهری

در نگاه اول، Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 6 به نظر یکسان می‌آیند. شاسی فلزی دایره‌ای با بازوهای زیبا و منحنی، اما چند تفاوت هم وجود دارد. اول، حاشیه‌ها باریکتر شده‌اند، که به سامسونگ اجازه داده است تا نمایشگر بزرگتری داشته باشد. دوم، رنگ طلایی جدیدی است که برای Galaxy Watch 6 وجود دارد.

Samsung می‌گوید که ساعت هوشمند جدیدش می‌تواند تا عمق 50 متری برای 10 دقیقه زیر آب بماند. در صورتی که عمق از 1.5 متر فراتر نرود هم میتواند تا 30 دقیقه زیر آب دوام بیاورد. در زمینه شخصی سازی، Samsung باندهای جدیدی ارائه کرده است. همراه با مدل کلاسیک، Samsung بیش از 700 محفظه و باند را معرفی کرده است. این دو ساعت همچنین از سایز باند استاندارد 20 میلی‌متری استفاده می‌کنند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه 44 میلی‌متری ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 دارای صفحه نمایش 1.5 اینچی با وضوح پیکسلی 480 × 480 است. در حالی که ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 از یک صفحه نمایش AMOLED 1.4 اینچی کوچکتر با وضوح پیکسلی پایین‌تر 450 × 450 استفاده می کند. گلکسی واچ 6 از سطح محکم MIL-STD-810H ، برخوردار است. دارای گواهی IP68 با مقاومت در برابر آب 5ATM است و از آلومینیوم، استفاده کرده است.

در نسخه 40 میلی‌متری، شما یک صفحه نمایش OLED 1.3 اینچی (432 × 432 پیکسل) را در گلکسی واچ 6 دریافت می‌کنید. از سوی دیگر، نسخه 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 دارای یک صفحه نمایش 1.2 اینچی (396 × 396 پیکسل) کوچکتر است. سامسونگ همچنان از شیشه سافیر برای محافظت در هر دو نسل استفاده کرده است.

ساعت Galaxy Watch 6 همانند نسل قبلی‌اش، به دو اندازه 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر عرضه می‌شود. روشنایی در گلکسی واچ 6 به حداکثر 2000 نیت می‌رسد، دو برابر گلکسی واچ 5! این باعث می‌شود که حتی در تابش مستقیم نور خورشید هم صفحه نمایش به راحتی قابل رویت باشد. بنابراین اگر وقت زیادی را در فضای باز صرف می‌کنید، واچ 6 برای شما انتخاب مناسب تری است.

پردازنده

Galaxy Watch 6 انرژی خود را از پردازنده دو هسته‌ای Exynos W930 داخلی بر مبنای 1.4GHz تأمین می‌کند. در طرف دیگر واچ 5 با چیپ Exynos W920 به سرعت 1.18 گیگاهرتز مجهز شده است. ظرفیت استاندارد RAM در Galaxy Watch 6 سامسونگ 2 گیگابایت است. در حالی که Galaxy Watch 5 دارای 1.5 گیگابایت حافظه است. گلکسی واچ 6 به کاربران این امکان را می دهد که برای دسترسی راحت کاربران به برنامه ها بتوانند میانبرهایی را برای خود تنظیم کنند. گلکسی واچ 6 دارای بلوتوث v5.3 است. در حالی که گلکسی واچ 5 دارای نسحه v5.2 است. اما سنسورها همچنان یکسان هستند.

یکی از ارتقا‌های مهم در گلکسی واچ 6، باتری بزرگتر آن است. در مقایسه با باتری 284mAh (مدل 40 میلی‌متر) و 410mAh (مدل 44 میلی‌متر) در گلکسی واچ 5، سامسونگ 300mAh (نسخه 40 میلی‌متر) و 425mAh (نسخه 44 میلی‌متر) را درون گلکسی واچ 6 نصب کرده است. آزمون‌های ما نشان می‌دهد که گلکسی واچ 6 عمر باتری به مراتب بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. در حداکثر استفاده، ممکن است بتوانید تقریباً 48 ساعت را با یک بار شارژ داشته باشید، با توجه به اینکه واچ 5 حتی نمی‌توانست بدون شارژ مجدد از یک روز عبور کند. نسخه 6 از گلکسی واچ همچنان از شارژ بی‌سیم مبتنی بر WPC مانند گلکسی واچ 5 پیروی می کند. همچنین یک ویژگی انسجام خواب و بیداری در واچ 6 وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که بدانند چقدر خواب و بیداری آن‌ها منظم است.

تم های ورزشی

ساعت گلکسی 6، ویژگی سنسور ضربان قلب شخصی‌سازی‌شده جدیدی را ارائه می دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد که شدت تمرین را در پنج سطح بر اساس توان فیزیکی خود تنظیم کنند. سیستم Track Run برای دوندگان طراحی شده است. که یک گزارش جامع از تاریخچه دویدن آنان را ذخیره می کند. اما همچنان می‌توان ادعا کرد که سرانجام Galaxy Watch 5 اکثر این تغییرات را در آینده از طریق یک به روزرسانی نرم‌افزاری خواهد داشت. Watch 6 ممکن است از قابلیت‌های بیشتری برخوردار باشد، اما Watch 5 هم از آن عقب نخواهد ماند. ساعت گلکسی 6 شاید از لحاظ ظاهری شبیه به گلکسی واچ 5 باشد، اما تغییرات زیادی وجود دارد که آن را یک محصول واقعا بهتر می‌کند.

تجربه اصلی گلکسی واچ 6 با واچ 5 یکسان است، فقط کمی سریع‌تر است، با یک صفحه نمایش روشنتر و عمر باتری مشخصاً بهتر. اگر به عملکرد سریع تر نیاز دارید، واچ 6 مناسب شماست. اما اگر شما از گلکسی واچ 5 خود راضی هستید، می توانید در انتظار نسخه های جدیدتر بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفده =