اسپیکر, تکنولوژی, فناوری ها, مقایسه

مقایسه اسپیکرهای JBL flip 6 و JBL charge 5

هر دو اسپیکر Charge 5 و Flip 6 از بلوتوث 5.1 پشتیبانی می کنند. می‌توانید نرم‌افزار آنها را از طریق برنامه مخصوص JBL Portable به‌روزرسانی کنید. هر دو اسپیکر از قابلیت PartyBoost استفاده می‌کنند که امکان اتصال بیش از 100 اسپیکر JBL را بطور همزمان فراهم می‌کند و آن‌ها را با هم پخش می‌کند، البته تا زمانی که همه آن‌ها از PartyBoost پشتیبانی کنند. من خودم 100 تا اسپیکر ندارم، اما با Charge 5، Flip 5 و Flip 6 امتحان کردم که همه با موفقیت وصل شدند.

قدرت صدا

از نظر قدرت صدا، Charge5 صدای Flip 6 را شکست می‌دهد! زیرا اندازه بزرگتری دارد، درایورهای داخل Charge 5 می‌توانند بدون محدودیت، فضای بزرگتری را پوشش دهند. مشخصات پاسخ فرکانس ممکن است منجر به این موضوع شود که قدرت باس بین این دو اسپیکر مشابه است. محدوده فرکانس 60 هرتز تا 20 کیلوهرتز برای Charge 5 و 63 هرتز تا 20 کیلوهرتز برای Flip 6 است. اما در عمل، Charge 5 با کمترین انحراف، عمیق‌تر، بلندتر و با کیفیت تر است.

در دستگاه Flip 6 صداها شفاف تر هستند. در گام های بالا صداها خیلی شفاف تر شنیده می شوند. اما کیفیت کلی صدای Charge 5 در مقایسه با آن بهتر است. البته اگر از صدای پیش‌فرض اسپیکرها خوشتان نمی‌آید، می توانید تنظیمات EQ خود را در اپلیکیشن JBL Portable بسازید. قدرت Charge5 این اجازه را به آن میدهد که فضای بیشتری را پر کند بدون اینکه صدا ضعیف شود.

باتری

اسپیکر Charge 5 دارای یک باطری بزرگتر با ظرفیت 27 وات‌ساعت است که تا 20 ساعت عمر مفید دارد. همچنین می‌تواند به عنوان یک پاور بانک برای شارژ دستگاه‌های دیگر هم استفاده شود. اما باطری Flip 6 حداکثر تا 12 ساعت دوام دارد. یکی از مزایای فلیپ 6 از نظر باطری این است که فقط در 2.5 ساعت شارژ می شود. اما این زمان برای charge5 حدود 4 ساعت است.
برای حمل Charge5 باید آن را در داخل کیف بگذارید یا با کمک دست هایتان حمل کنید، در حالی که می‌توانید Flip 6 را در یک جیب بزرگ بگذارید، این دستگاه همچنین یک حلقه برای آویزان کردن نیز دارد. هیچ یک از این دستگاه‌ها از آب یا گرد و غبار نمی‌ترسند چرا که دارای امتیاز IP67 یکسانی برای ضدآب و ضدگرد و غبار هستند.
در کل همه چیز بستگی به نیاز شما دارد. اگر اسپیکر بزرگتر با کیفیت و حجم صدایی بالاتر میخواهید من JBL Charge 5 را پیشنهاد می‌کنم، اما اگر اسپیکر کوچک‌تری نیاز دارید که برای حمل راحت تر باشد و صدای شفاف و خوبی داشته باشد، Flip 6 یک انتخاب عالی برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =