تکنولوژی, فناوری ها, مقایسه, هندزفری

مقایسه سامسونگ گلکسی بادز 2 و بادز 2 پرو

اگر به دنبال هدفون های بی‌سیم مناسب هستید، سامسونگ گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو هر دو گزینه‌های تاثیرگذاری هستند. آن‌ها در نگاه اول شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. هر دو امکان کاهش نویز فعال، یک قاب با شارژ بی‌سیم و دو درایور در هر هدفون را ارائه می‌دهند. اگر گوشی سامسونگ دارید، به برخی از امکانات اضافی دسترسی خواهید داشت، مانند کدک صوتی، صدای 360 و دالبی آتموس. آیا بادز 2 پرو گزینه بهتری است؟ در ادامه، مقایسه آن‌ها را می‌بینید.

طراحی

طراحی گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز 2 پرو بسیار مشابه است، همانطور که انتظار می‌رود. بادز2 کمی کوچک‌تر است، که اگر گوش‌های کوچکی داشته باشید برای شما مناسب خواهد بود. بادز 2 در چهار رنگ، گرافیت، سفید، زیتونی و بنفش عرضه شده است. اما مدل پرو فقط دارای سه رنگ، گرافیت، سفید و بنفش بورا است.

پس از سال‌ها استفاده از هندزفری های براق، سامسونگ، گلکسی بادز 2 پرو را تغییر داده است و این هندزفری ها بصورت مات عرضه شده اند. در واقع هیچ برنده‌ای در این قسمت وجود ندارد. اصولا به این موضوع بستگی دارد که شما کدام رنگ را دوست دارید، یا از هندزفری های مات یا براق خوشتان می آید.

ویژگی ها

اگرچه هر دو مدل دارای لغو نویز هستند، اما ANC مدل پرو عملکرد بهتری دارد. بادز 2 به خوبی فرکانس های پایین صدا را کاهش می‌دهند، اما Buds 2 Pro به مراتب بهتر عمل می‌کند. آن‌ها به طور قابل توجهی صداهای پایین و بعضی از فرکانس‌های میانی را کاهش می‌دهند، که عملکرد آن‌ها را با اپل AirPods Pro تطبیق می‌دهد. توانایی ویژه پرو برای پشتیبانی از صدای 24 بیتی از طریق بلوتوث امکان پذیر است فقط کافیست از یک برنامه سرویس استریمینگ، مانند Qobuz، Apple Music و Tidal استفاده کنید. تفاوت اساسی دیگر مقاومت در برابر آب است. مدل بادز 2 پرو با استاندارد IPX7 گواهی شده است، به این معنی که در بازه زمانی کوتاهی می تواند در آب باشد، در حالی که بادز 2 معمولی فقط IPX2 دارد.

این ویژگی‌ یکی از دلایل مهم در بهبود بادز 2 پرو است، بنابراین، آن‌ها به راحتی برنده این دسته هستند.

باتری

هندزفری های بادز 2 حدود 5 ساعت همراه با ANC و حدود 7.5 ساعت در صورت خاموش بودن ANC، می توانند دوام بیاورند. کیس آن می‌تواند تا دو بار هندزفری ها را به طور کامل شارژ کند. زمان پخش برای مدل پرو در صورت خاموش بودن ANC، تقریبا نیم ساعت بیشتر میتواند دوام داشته باشد. اما، کیس در این مدل تا 3 بار میتواند هندزفری ها را شارژ کند.

از آن‌جایی که هر دو مدل از شارژ سریع پشتیبانی می کنند و پس از فقط 5 دقیقه شارژ شدن، یک ساعت شارژ دارند، اما عمر باتری در مدل بادز 2 پرو بهتر است.

صدا

کیفیت صدا، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها بین این دو مدل است. بادز 2 پرو صدای خیلی بهتری ارائه می دهد. بادز 2 معمولی دارای میانه و بیس مناسبی است، اما پرو ارائه صدای عالی در مید رنج و بیس دارد. به عنوان مثال، درام‌ها صدایی با ضربه‌ی قوی و مستقیم دارند. صداهای وکال با وضوح بالایی شنیده می شوند. بیس آنقدر بالا نیست تا به فرکانس‌های دیگر غلبه کند. به طور کلی، شما عملکرد صوتی عالی را خواهید داشت. با اینکه Buds 2 معمولی بد نیست، اما در نسخه پرو بهبود قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

سامسونگ بادز 2 در بین هندزفری های میان رده بسیار قوی است. آن‌ها کوچک هستند، صدای مناسبی دارند و قابلیت لغو نویز نیز دارند و به جز عمر باتری، یک گزینه جذاب با قیمت بسیار مناسب هستند.

اما گلکسی بادز 2 پرو دارای ارتقاهایی است که آنها را تبدیل به پرچمدار سامسونگ کرده است. آن‌ها دارای صدای قوی تری هستند، لغو نویز بهتری ارائه می‌دهند و چندین ویژگی را ارائه می‌دهند که مدل معمولی آنها را ندارد، مانند مقاومت در برابر آب IPX7، حذف نویز فعال و پشتیبانی از صدای سه بعدی. انتخاب از میان این هندزفری ها کاملاً بستگی به نیاز شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =