تکنولوژی, ساعت هوشمند, معرفی محصولات, مقایسه

Samsung Galaxy Watch Ultra در مقابل Galaxy Watch 7

مجموعه Galaxy Watch 7 در تاریخ 10 ژوئیه با دو مدل روی صحنه ظاهر شد. پس از آنکه سامسونگ از عناوین “کلاسیک” و “پرو” عبور کرد، حالا وقت آن رسیده است که از نام تجاری “الترا” استفاده کنیم.

گلکسی واچ الترا اوج فناوری است، حداقل در مقایسه با ساعت های هوشمند سامسونگ. اما چگونه با گلکسی واچ 7 عادی قابل مقایسه است؟ اگر تصمیم به انتخاب گلکسی واچ الترا بگیریم چه چیزهای اضافه ای در اختیار داریم ؟

تفاوت‌ها

امروز قصد داریم این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم و به شما کمک کنیم تا بفهمید کدام مدل برای شما بهتر است. این مقایسه تا حدی اولیه است و به زودی با نمرات و امتیازهای جدید به‌روزرسانی خواهد شد. اما حتی در شکل فعلی خود، به شما کمک خواهد کرد. تا ایده‌ای از اینکه این دو ساعت هوشمند چگونه از یکدیگر متمایز می‌شوند، به دست آورید.

  • اندازه 47 میلی‌متری برای Ultra در مقابل گزینه‌های اندازه 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر برای مدل معمولی Watch 7
  • دارای قاب تیتانیوم به جای آلومینیوم برای مدل الترا
  • وزن 60.5 گرم برای Ultra در مقابل 33.8 گرم و 28.8 گرم به ترتیب برای دواندازه Galaxy Watch 7
  • باتری 590 میلی آمپر در Ultra در مقابل 425 میلی‌آمپر/300 میلی‌آمپر برای Watch 7
  • 10ATM + IP68 در مقابل 5ATM + IP68

طراحی مدا الترا کمی به ساعت هوشمند Apple Watch Ultra شباهت دارد. اما از هویت ساعت هوشمند Galaxy Watch که از مدل‌هایی مانند Galaxy Watch 6 Classic و Galaxy Watch 5 Pro می‌شناختیم، حفاظت می‌نماید.

ساعت هوشمند معمولی Galaxy Watch 7 نسخه قابل فهم‌تری از سری قبلی است و از همان شاسی آلومینیومی که نسل قبلی از آن استفاده می‌کرد. و همچنین از همان اندازه 40mm و 44mm استفاده می‌کند. Galaxy Watch Ultra فقط در یک اندازه، 47mm، قابل دسترسی است و اندکی پهن‌تر و مقاوم‌تر است (بیش از 60 گرم وزن دارد). در حالی که مدل معمولی شکیل و شیک است (33.8 گرم و 28.8 گرم). البته هر یک برای کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند.

همچنین تفاوتی در رابط سخت‌افزاری وجود دارد، به طوری که باید گفت. ساعت گلکسی Ultra یک دکمه رنگارنگ و دو دکمه عادی دارد، در حالی که مدل معمولی تنها دو دکمه دریافت می‌کند.

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش هر دو مدل، صفحه. Super AMOLED 1.5 اینچی با وضوح 480×480 را در ساعت گلکسی Ultra و گلکسی Watch 7 44 میلی‌متری معمولی داریم. نسخه کوچکتر 40 میلی‌متری دارای صفحه Super AMOLED 1.3 اینچی و وضوح 432×432 است. تمام مدل‌ها و نسخه‌ها از Always On پشتیبانی می‌کنند. و باید اندازه‌گیری‌هایی انجام دهیم تا ارزیابی کنیم که آیا تفاوتی در روشنایی بین Ultra و Watch 7 معمولی وجود دارد یا خیر.

سامسونگ برای ساعت هوشمند گلکسی واچ الترا از روشی کمی متفاوت استفاده کرده است نسبت به مدل معمولی زمانی که به بندها می‌رسد. گلکسی 7 معمولی از مکانیسم بند یک‌کلیکی استفاده می‌کند که از پیشوندهای آن، و دکمه جداشدگی بر روی بند خود قرار دارد. زمانی که فشرده می‌شود، این دکمه سوزن‌ها را که بند را به پینها نگه داشته است پس می‌دهد. این بدان معنی است که می‌توانید از بندهای جانبی بر روی Galaxy Watch 7 استفاده کنید. و بیشتر بندهای سریع آزاد 20mm و 22mm مناسبند، همراه با بندهایی از نسل‌های قبلی ساعت‌های گلکسی.

نگاه کلی به ساعت معمولی Galaxy Watch 7 بیشتر کلاسیک است با نحوه‌ی اتصال بندها به بدنه، درحالی که مدل الترا به‌روز و بند مثل بخشی از ساعت به نظر می‌رسد. این یک موضوع سلیقه ای است اما ما بیشتر ساعت معمولی واچ 7 را بعلت کلاسیک و قابلیت اتصال بندهای متعدد آن دوست داریم.

حسگرها

ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 7 و گلکسی واچ الترا اولین ساعت‌های هوشمند اندرویدی هستند که دارای Wear OS 5، قدرتمندترین نسخه از Wear OS تاکنون، هستند و همراه با چیپ Exynos W1000 سامسونگ، اولین چیپ Exynos 3 نانومتری با قابلیت استفاده در دستبند‌های هوشمند می‌باشد. علاوه بر این، یک سیستم حسگر BioActive جدید وجود دارد که شامل یک مجموعه گسترده از حسگرها (حسگر بایوسیگنال نوری، حسگر سیگنال قلبی الکتریکی، تحلیل ترکیبات بایوالکتریکی)، همراه با یک حسگر دما، شتاب‌سنج، بارومتر، حسگر ژیرو، حسگر ژئومغناطیس، و حسگر نور می‌باشد.

ساعت Galaxy Watch Ultra و Galaxy Watch 7 از این آرایه از سنسورها برای ارائه پیگیری سلامت و تناسب اندام گسترده استفاده می‌کنند. هر دو ساعت می‌توانند بیش از 100 ورزش را پیگیری کنند و با کمک ویژگی برنامه تمرینی، برنامه‌های تمرین را با ترکیب تمرینات مختلف ایجاد کنند و خواندن ترکیب بدن به خواندن شاخص توده بدنی، درصد چربی، حجم عضلانی و غیره بازگشته است.

البته ویژگی‌های جدیدی در بخش هوش مصنوعی وجود دارد که به شناسایی مواردی مانند خواب، ضربان قلب پایین و ریتم نامنظم قلب کمک می‌کند. هر دو ساعت می‌توانند فشار خون را اندازه‌گیری کنند (تنها در برخی بازارها که سیستم را تایید کرده باشند)، و شاخص سن سنجی AGEs در پیگیری محصولات پایانی ژله گلایکیشن پیشرفته، اساسا به نمایش می‌گذارد که رژیم غذایی و سبک زندگی مرتبط با سلامت متابولیک شما است.

شما همچنین می‌توانید به اعلان‌ها و پیام‌ها با پاسخ‌های پیشنهادی با هوش مصنوعی پاسخ دهید. کیف پول سامسونگ بر روی هر دو مدل کاربرد دارد، و شما می‌توانید به صورت بی‌هیچ مشکلی پرداخت کنید (البته اگر سرویس در کشور شما موجود باشد).

ویژگی ها

گلکسی واچ الترا با برخی ویژگی‌های اضافی در افزودنی به همه چیز گفته‌شده بالا می‌آید. واچ الترا از تیتانیوم درجه 4 ساخته شده است و دامنه‌ی عملکرد گسترده‌تری دارد، از 500 متر زیر سطح دریا تا 9000 متر بالای سطح دریا. به این معناست که شما می‌توانید با ساعت به قله‌ی اورست صعود کنید.

یک قدرت محدود کارائی جدید (FTP) برای دوچرخه‌سواری، یک ویژگی تایل چند ورزشی و برنامه ضربان قلب شخصی‌سازی پیشرفته وجود دارد. به اضافه، ساعت Ultra دارای یک دکمه سریع است که شما می‌توانید ویژگی‌های مختلف را به آن اعمال کنید، یک سایرن اضطراری و حالت شب برای استفاده شبانه. سامسونگ می‌گوید که ساعت می‌تواند حتی تا 3000 نیت از روشنایی نور مستقیم خورشید خروج دهد، اما ما باید این ادعا را بیشتر تست کنیم.

باتری

ساعت Galaxy Watch Ultra دارای یک باتری قابل توجه با ظرفیت 590mAh است، و سامسونگ ادعا می‌کند که این ساعت طول عمر باتری بیشتری را نسبت به سایر مدل‌های Galaxy Watch ارائه می‌دهد، با تا 100 ساعت در حالت Energy Saving و 48 ساعت در حالت Exercise Power Saving. این ادعا باید آزمایش شود، و ما انتظار داریم که بتوان از 24 ساعت تا دو روز استفاده معمولی به دست آورد.

Galaxy Watch 7 با دو ظرفیت باتری مختلف ارائه می‌شود، بسته به اندازه. نسخه کوچک‌تر 40 میلی‌متری دارای باتری 300 میلی‌آمپر ساعت است، در حالی که Galaxy Watch 7 سایز 44 میلی‌متر دارای باتری 425 میلی‌آمپر ساعت است. این مدل‌ها باید یک روز کامل دوام یابند، اما دوباره باید چند آزمایش انجام دهیم تا تأیید شود. در حال حاضر، ساعت گلکسی واچ الترا برتری در زمینه عمر باتری دارد، زیرا دارای باتری بزرگتری است در حالی که به همان چیپست و صفحه نمایش اعتماد می‌کند.

شارژ

هر دو مدل از شارژ بی‌سیم WPC پشتیبانی می‌کنند، به این معنا که باید قادر باشید این ساعت‌های هوشمند را با سیستم‌های بی‌سیم Qi تأیید شده شارژ کنید و همچنین از طریق شارژ معکوس از گوشی Galaxy خود (همچنین برندها و مدل‌های دیگر نیز باید کار کنند). تعداد کل مدل‌ها پنج عدد است، هر یک ازانواع گلکسی واچ 7 دارای نسخه LTE یا BT می‌باشند، در حالی که گلکسی واچ الترا تنها یک نسخه LTE دارد.

کمترین قیمتی که می‌توانید پیدا کنید برای Galaxy Watch 7 بلوتوثی 40 میلی‌متری است که با قیمت 299 دلار قابل تهیه است. گام بعدی مدل 44 میلی‌متری بلوتوثی است که قیمت آن 329 دلار می‌باشد. گلکسی واچ الترا تنها یک گزینه دارد و قیمت آن 649 دلار است.

هر دو مدل دارای میکروفون و بلندگوهای داخلی هستند و تماس‌های صوتی را پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید از مدل‌های LTE به صورت مستقل استفاده کنید و نسخه بلوتوث به عنوان یک نماینده برای تلفن همراه شما عمل می‌کند (یا یک هدست بلوتوث).

سری ساعت های گلکسی به سرعت و گاهی حتی به شکل هرج و مرج در چند سال گذشته در حال تکامل بوده است. ما مدل‌های واچ اکتیو، کلاسیک و حتی مدل پرو را دیدیم. امسال، سامسونگ به وضوح تصمیم گرفته است که همه چیز را با معرفی گلکسی واچ الترا دوباره تغییر دهد. گلکسی واچ 5 و 6 را میتوانید در بهین همراه ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =