تکنولوژی, ساعت هوشمند, معرفی محصولات, مقایسه

اپل واچ سری 8 در مقابل اپل واچ SE

سری 8 ساعت های هوشمند اپل برای کسانی است که می‌خواهند ویژگی‌های بیشتری را در ردیابی سلامت داشته باشند. در مقابل Appel Watch SE برترین انتخاب برای کسانی است که قصد ارتقاء از ساعت قدیمی‌تر را دارند یا برای اولین بار یک ساعت هوشمند اپل را می‌خرند و فقط یک ساعت اپل می‌خواهند که جدید باشد و شامل تمامی امکانات اصلی باشد. اما اگر شما یک ساعت هوشمند اپل مانند سری 5 دارید، می‌توانید به طور کلی از ارتقاء صرف نظر کنید مگر اینکه واقعاً بخواهید از برنامه های سلامتی جدید اپل استفاده کنید.

تفاوت های اصلی


سری 8 اپل واچ دارای یک صفحه نمایش بزرگتر است. در اندازه‌های 41 و 45 میلی‌متری موجود است، که به تفاوت اندازه‌های 40 یا 44 میلی‌متری SE نسبت داده می‌شود. در کل، به‌نظر می‌رسد سری 8 آماده است که با گذشت زمان، به ویژگی‌های بیشتری دست یابد. اولتراوایدباند دیگر ویژگی این ساعت است. سری 8 می‌تواند سریع‌تر از SE شارژ شود، زیرا از قابلیت‌های شارژ سریع سری 6 و 7 سود می‌برد. در تست ما ساعت هوشمند اپل سری 8 از 70٪ تا 80٪ در 10 دقیقه شارژ شد. در حالی که SE در همان مدت زمانی از 70٪ تا 77٪ شارژ شد.
شما می‌توانید با استفاده از هر یک از مدل‌های SE جدید یا Series 8 از طریق Apple Pay یا کانکت کردن Apple Watch با دستگاه تردمیل خود، از طریق GymKit از ورزش کردن لذت ببرید. هر دو از یک پردازنده سریع، حالت مصرف کم انرژی و از آخرین به‌روزرسانی WatchOS 9 اپل برخوردارند.

اصلی‌ترین تفاوت بین این دو مدل به پیگیری سلامتی مربوط می‌شود. با انتخاب مدل SE، شما از امکانات برنامه ECG، سنسور اکسیژن خون و سنسور دما در Apple Watch دور خواهید بود. البته بستگی دارد که آیا این ویژگی‌ها برای شما ضروری است یا خیر و می‌خواهید چه اطلاعاتی را از ساعت هوشمند خود بدست آورید.

همچنین در مدل Series 8، برخی ویژگی‌های اضافی وجود دارد تا بهترین همراه iPhone شما باشد، از جمله نمایشگر بزرگ و همیشه روشن، شارژ سریعتر و پشتیبانی اولتراوایدباند. از بین این ویژگی‌ها، من شخصاً فکر می‌کنم که نمایشگر همیشه روشن بیشترین کاربرد را دارد.
ساعت هوشمند اپل سری 8 و SE بسیار ویژگی‌های اساسی و کارایی مشترکی دارند. هر دو می‌توانند فعالیت‌های ورزشی را ردیابی کنند، اعلان‌های آیفون را نشان دهند، هشدارهای ضربان قلب بالا و پایین را ارائه دهند و فرایندهای نامنظم قلب را تشخیص دهند. هر دو دارای ویژگی‌هایی از قبیل SOS، تشخیص افتادن و تشخیص تصادفات خودرو هستند. که آخری صرفاً برای ساعت‌های هوشمند اپل سال 2022 است. برنامه‌ی قطب‌نما جدید هم، به هر دو ساعت مچی نسل هشتم، نسل هفتم، و نسل اول SE اضافه خواهد شد.

Ultrawideband

سری 8، مانند سری‌های 6 و 7، دارای تراشه فوق العاده اولترا باند یا U1 اپل است. اولتراباند یک پروتکل بی‌سیم برای تشخیص فاصله است که به صورت رایج در گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید و ساعت‌های هوشمند وجود دارد. اولتراباند در اصل برای پیدا کردن اشیاء و گجت‌های گمشده با استفاده از سرویس Apple’s Find My ، یا برای باز کردن قفل خودرو شما استفاده می‌شود. اگر خودرویی داشته باشید که با اولتراباند سازگار است، به عنوان مثال، می‌توانید خودروی خود را به صورت خودکار با استفاده از ساعت اپل خود در حالی که به سمت آن نزدیک می‌شوید، باز کنید. Ultrawideband یک امتیاز خوب است. به عنوان یک کلید، از لحاظ امنیتی و دقت، بهتر از بلوتوث است، اما شاید برای همه ضروری نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 16 =