اخبار, تکنولوژی, ساعت هوشمند, فناوری ها, موبایل

به‌ روزرسانی جدید اندروید: هوش مصنوعی شما را قادر خواهد ساخت تا تصاویر را بشنوید!

امروز گوگل 9 به‌روزرسانی جدید و جذاب را برای اندروید اعلام کرده است که با هدف ساده‌تر کردن فعالیت‌های روزمره شما عرضه می شود. این تغییرات برای گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند Wear OS و خودروی شما نیز، است. پس، بدون معطلی ، بیایید مستقیماً به 9 به‌روزرسانی جدید اندروید در کنفرانس MWC (فناوری جهانی موبایل) برویم!

1. چت مستقیم با جمینی (نسخه بتا)

شما می‌توانید از هفته‌ی آینده به صورت بتا و به زبان انگلیسی، از طریق Google Messages به جمینی در گوشی اندرویدی خود، دسترسی پیدا کنید. با جمینی گپ بزنید تا پیام‌ها را پیش نویس کنید، ایده‌ها را به اشتراک بگذارید، رویدادها را برنامه‌ریزی کنید یا یک گفت‌وگوی شاد داشته باشید بدون اینکه از برنامه پیام‌ها خارج شوید. (جمینی، تنها به زبان انگلیسی، بر روی برخی از دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی خواهد بود. در کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس است. در دسترس بودن ویژگی‌ها ممکن است بر اساس دستگاه ها متفاوت باشد. برای آزمایش بتا می توانید ثبت نام کنید. کاربران باید حداقل 18 سال داشته باشند‌.)

2. امنیت در رانندگی

با کمک هوش مصنوعی، اندروید اوتو می‌تواند به صورت خودکار متن‌های طولانی یا گروه‌های پر سر و صدا را در حالی که رانندگی می‌کنید، خلاصه کند. این نرم افزار، پیام‌های مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد، بنابراین می‌توانید با یک بار کلیک، پیام ارسال کنید، تخمین زمان رسیدن خود را به اشتراک بگذارید یا حتی تماسی برقرار کنید. فرض کنید وقتی در حال رانندگی هستید، شخصی به شما پیام “کجایی؟” می‌فرستد. چون نمی‌خواهید حواستان پرت شود، می‌توانید فقط یک دکمه فشار داده و موقعیت و زمان رسیدن خود را (ETA) برای آن فرد، ارسال کنید.

3. زیرنویس ها را بشنوید!

زیرنویس‌های تصاویر در Lookout توضیحاتی دارند که برای شما بصورت صوتی پخش می شوند. این ویژگی که برای جوامع کم‌بینایان و نابینایان است، اکنون به صورت جهانی با زبان انگلیسی، در حال اجراست.

4. اطراف خود را کاوش کنید

اکنون می‌توانید دوربین گوشی خود را به سوی اطرافتان بگیرید تا با TalkBack اطلاعات مکانی که هستید را، به شما اعلام کند. با استفاده از این بروزرسانی شما میتوانید اطراف خود را کاوش کرده و مکان‌هایی مانند دستگاه‌های خودپرداز، رستوران‌ها و ایستگاه‌های وسایل نقلیه را شناسایی کنید. اطلاعاتی مانند ساعات کاری، امتیاز یا راهنمایی برای رساندن شما به مکان مورد نظرتان را هم، در اختیارتان قرار می دهد.

5. با ارسال بازخورد با علامت‌گذاری‌های دست‌نویس در اسناد

اکنون می توانید با استفاده از تاچ گوشی یا تبلت، اسناد خود را علامت گذاری کنید. با دسترسی به ابزارهای علامت گذاری برای انتخاب، رنگ های خودکار و نشانه گذارها ، بررسی اسناد و ارائه بازخورد سریع، انعطاف‌پذیر و آسان شده است.

6. کنترل پخش جدید

قبلاً سوئیچر خروجی، به شما کمک کرده است تا بتوانید به راحتی بین دستگاه‌های خود جابه‌جا شوید. آیا هنگام پخش YouTube Music از اسپیکر گوشی، هدفون، بلندگوهای هوشمند یا تلویزیون استفاده می‌کنید؟ حالا می‌توانید همین کار را با اسپاتیفای نیز انجام دهید. بنابراین هنگامی که موسیقی را در اسپاتیفای پخش می کنید، سوئیچر خروجی، دستگاه‌های اسپاتیفای کانکت شده را به شما نشان می‌دهد.

7. اطلاعات بهداشتی، سلامت و تناسب اندام خود را در یک مکان بررسی کنید

تصویر کاملتری از وضعیت سلامتی خود را می توانید از طریق اپلیکیشن Fitbit، با Health Connect مشاهده کنید. در اپلیکیشن Fitbit روی تلفن همراه اندروید خود به بخش You بروید، تا اطلاعات از اپلیکیشن های مرتبط را در Fitbit ببینید. و در تب Today، اطلاعاتی مانند ورزش، تعداد گام، کالری های سوزانده شده و مسافت طی شده را از اپلیکیشن های سازگار با Health Connect مشاهده کنید.

8. به موارد بیشتری از ساعت‌هوشمند خود دسترسی پیدا کنید

در ساعت های هوشمند خود میتوانید به کیف پول گوگل (Google Wallet) دسترسی داشته باشید. مثلاً بلیت‌های سفر، بلیت‌های رویداد، کارت‌های عضویت در باشگاه ، کارت‌های وفاداری و موارد دیگر. کارت هایی که نیازمند آنها هستید را انتخاب کنید و بقیه را پنهان کنید.

9. دریافت مسیرهای عبور با نگاهی سریع

با دستورات حمل و نقل عمومی در Google Maps برای Wear OS، می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند خود، از زمان حرکت اتوبوس و قطار، مطلع شوید. زمان خروج را مستقیماً از ساعت هوشمند خود جستجو کنید، سپس برنامه رسیدن به مقصد را دریافت کنید. اگر ترجیح می‌دهید از تلفن همراه خود استفاده کنید، می‌توانید دستورات را به ساعت هوشمندتان منتقل کرده و بدون استفاده از دست‌هایتان راهنمایی بگیرید.

همانطور که در بالا گفتیم قرار است اندروید با هوش مصنوعی ارتقاء پیدا کند. گوشی سامسونگ GALAXY S24 ULTRA به فناوری هوش مصنوعی مجهز است. حال اندروید می خواهد برای گوشی های رده بالای خود از این تکنولوژی بهره ببرد. باید دید تا در آپدیت جدید اندروید آیا این تغییرات رخ می دهد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =