تکنولوژی, معرفی محصولات, مقایسه, هندزفری

مقایسه AirPods 3 و AirPods Pro 2nd

مدل AirPods Pro 2nd که اپل در ماه سپتامبر معرفی کرد. دارای مقاومت در برابر گرد و غبار و برخی بهینه‌سازی‌های صوتی است. دارای پورت شارژ USB-C است که با آیفون 15 هم‌خوانی دارد.

تفاوت در طراحی

وقتی موضوع طراحی مطرح می‌شود، AirPods 3 و AirPods Pro2nd شباهت‌هایی دارند، اما به راحتی قابل تشخیص هستند. به عنوان مثال، دسته‌های AirPods Pro 2nd به طور قابل‌ ملاحظه‌ای کوتاه‌تر از دسته‌های AirPods 3 هستند. اما هر دو مدل ضد تعریق و ضدآب هستند که ممکن است آن‌ها را جذاب‌تر از AirPods معمولی کنند.
اما AirPods Pro 2nd سال 2023 یک پورت شارژ USB-C به جای Lightning دارد، که ممکن است گزینه‌ای مناسب‌تر برای صاحبان iPhone 15 باشد که می‌خواهند AirPods خود را با همان کابل شارژ کنند. همچنین می‌توانید AirPods Pro 2nd جدید را با وصل کردن آن‌ها به iPhone خود از طریق USB-C شارژ کنید. کیس AirPods Pro نسل دوم قابلیت دیگری هم دارد: پشتیبانی از باند بسیار گسترده. یعنی این کیس دارای AirTag درونی است که برای ردیابی موقعیت استفاده می‌شود. اما کیس AirPods 3 از طریق شارژر بی سیم MagSafe اپل شارژ می شود یا میتوانید آن را به کابل Lightning وصل کنید.
طول عمر باتری برای هر دو مدل مشابه است، اگرچه تفاوت‌های کمی وجود دارد. بر اساس ادعای اپل، هر دو هندزفری باید تا ۶ ساعت زمان استفاده مداوم را فراهم کنند.

نویز و صدا

هر دو AirPods Pro 2nd و AirPods 3 دارای صدای مکانی پویا، که همان صدای فراگیر مجازی است و تنظیم EQ تطبیقی، که صدا را متناسب با گوش های شما تنظیم می کند. هندزفری های بی‌سیم پرو نسل دوم دارای تراشه جدید H2 اپل هستند، طبق ادعاهای اپل، این هندزفری ها می‌توانند تا دو برابر صدای محیط را نسبت به مدل‌های قبلی AirPods Pro کاهش دهند. حالت شفافیت نیز در مدل نسل دوم بهبود یافته است.

اما وجود ANC احتمالاً بیشترین تأثیر را در استفاده روزمره خواهد داشت. میتوان گفت که بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو مدل در حذف نویز فعال و حالت شفافیت است. قابلیتی که باعث میشود صداهای مزاحم و پس زمینه تا حد امکان حذف شوند. همچنین قابلیت کنترل میزان صدا بصورت رولینگ، و پشتیبانی از اولترا وایدبند نیز تنها در Pro 2nd وجود دارد.

بعنوان پیشنهاد دو گزینه از هندزفری های اپل، AirPods Pro 2nd با قیمت و امکانات بالاتر و AirPods 3 با قیمت مناسبتر را در بهین همراه دارید. در کل AirPods Pro 2nd دارای نویز کنسلینگ (ANC)، کیفیت صدای عالی و کنترل لمسی کارآمد است. در مقابل، AirPods 3 برخی از ویژگی‌های کلیدی پروها را دارد. مانند ظاهر شیک و صدای رسا، همراه با طراحی ساده‌تر. این دو هندزفری ممکن است به نظر شما در نگاه اول شبیه به نظر برسند، اما پس از آزمایش و بررسی جامع، بطور قطع AirPods Pro 2nd برنده این رقابت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =