اخبار, تکنولوژی, معرفی محصولات, مقایسه, موبایل

مقایسه گوشی جدید سامسونگ A55 با نسخه قبلی A54

در اینجا ما قصد داریم تا محصول جدید سامسونگ A55 را با گوشی قبلی از همین سری A54 مقایسه کنیم. تا بیشتر با تفاوت ها و آپدیت های جدید این گوشی آشنا بشیم. پس، بیایید ببینیم چه چیزی را برای قیمت معقول 450 دلار از گلکسی A55 آینده خواهید گرفت.

تفاوت های کلی

GALAXY A54GALAXY A55
پشتیبانی از آپدیت نرم افزار تا 4 سالپشتیبانی از آپدیت نرم افزار تا 7 سال
صفحه نمایش Gorilla Glass 5صفحه نمایش Corning Gorilla Glass Victus
طراحی ساده بدون Key Islandطراحی جدید با استفاده از Key Island
نداشتن هوش مصنوعیاحتمال استفاده از هوش مصنوعی
چیپ ست Exynos 1380 (5nm)چیپ ست Exynos 1480 (4nm)

طراحی و کیفیت صفحه نمایش

در چند سال گذشته، سری گلکسی A5x طراحی بسیار شبیه به سری پرچمدار سامسونگ S23 داشته است. اما امسال کمی متفاوت خواهد بود. Galaxy A55 با یک طراحی جدید به شکل یک برآمدگی بین کلیدهای صدا و روشنایی، ارائه خواهد شد، که با نام “Key Island” شناخته می‌شود. گلکسی A54 دارای رتبه IP67 است و تحمل غوطه‌ور شدن در آب تا 1 متر برای 30 دقیقه را دارد، و ما انتظار داریم گلکسی A55 همان سطح مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را حفظ کند.

در مورد صفحه‌نمایش‌، A54 با یک صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی همراه است که دارای نرخ نوسازی 120Hz است. از سویی دیگر، گفته شده است که A55 دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی کمی بزرگتر نسبت به A54 است، و ما همچنین انتظار داریم که نسبت به 1000 نیت در A54، به طور قابل ملاحظه‌ای روشن‌تر باشد. ما فکر می‌کنیم این ظاهر جدید ممکن است نظرات متفاوتی از طرف طرفداران سامسونگ و دیگران ایجاد کند.

گفته شده، گلکسی A55 اولین گوشی سامسونگی با این ظاهر نخواهد بود. گلکسی A15 و گلکسی A25 نیز با دکمه Key Island همراه خواهند بود. در آخرین مرحله، گلکسی A55 ممکن است با یک محافظت کمی بهتر برای شیشه‌اش که حاوی Gorilla Glass Victus است در مقایسه با Gorilla Glass 5 A54، عرضه شود.

نرم افزار و پردازنده

پردازنده میان رده‌ Exynos 1480 نسبت به رقبا خیلی شگفت‌آور نیست. گلکسی A54 با چیپ ست ادونس داخلی سامسونگ Exynos 1380 که با فرآیند 5 نانومتری، عرضه شد. یکی از اصلی‌ترین ارتقا‌ها برای A55، نسل بعدی این چیپ‌ست، یعنی Exynos 1480 است که با فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است.

Exynos 1480 در فاصله‌ای نزدیک به چیپست میان‌رده کوالکام، Snapdragon 7 نسل 1 قرار دارد که می‌توان آن را در گوشی‌هایی مانند Motorola Razr 40 مشاهده کرد. اینکه چقدر این چیپ‌ست قوی باشد، هنوز روشن نیست.

دوربین

یکی از شایعات در مورد A55 سامسونگ این است که دارای دوربین ماکرو سوم است. علاوه بر این خبر، تا کنون هیچ اطلاعاتی برای سخت‌افزار دوربین این گوشی وجود ندارد. بنابراین ما انتظار داریم که دوربین اصلی 50 مگاپیکسل (که اولین بار با Galaxy A54 پارسال وارد بازار شد). و یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسل، و دوربین سلفی با رزولوشن 12 مگاپیکسل، همچنان وجود داشته باشند. تمام این‌ها برای این محدوده‌ی قیمتی مناسب است، اما چیپ ست جدید Exynos 1480 ممکن است برخی از بهبودها و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید را فعال کند.

اسپیکر و باتری

گوشی Galaxy A54 و اسپیکرهای آن و کیفیت صدایی که تولید می‌کند،کمی ضعیف بود و در فرکانس‌های پایین بسیار مشکل ساز بودند. ما امیدواریم که سامسونگ تغییراتی در این مورد ایجاد کند، تا Galaxy A55 به گوشی های OnePlus 12R که به تازگی عرضه شده‌ است یا Pixel 7a گوگل و Pixel 8a، شباهت یابد.

گلکسی A54 به خاطر باتری قوی خود با ظرفیت 5,000mAh با توجه به کارایی Exynos 1380 طول عمر باتری خوبی داشت. گفته می‌شود که گلکسی A55 با همان باتری عرضه می شود، اما Exynos 1480 با فناوری 4 نانومتری، باعث افزایش عمر باتری گوشی خواهد شد. شارژ گوشی هم مثل Galaxy A54 یعنی حداکثر سرعت 25 وات از طریق کابل خواهد بود. انتظار نداریم که سامسونگ شارژ بی‌سیم را به این سری اضافه کند.

سخن آخر

به نظر می‌آید که گلکسی A55 در حال تکامل به یک ارتقای کوچکتر نسبت به گلکسی A54 سال گذشته است. چیزی که واقعا می‌تواند گوشی را متمایز و جذاب‌تر کند، این است که بعضی از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 روی آن باشد. یکی از نکات مثبت آن، پشتیبانی نرم افزاری برای 7 سال است. حال باید دید که در تاریخ 11 مارچ و به بازار آمدن A55 انتظارات کاربران برطرف خواهد شد یا خیر!

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =